יום שבת, 13 בדצמבר 2008

ניהול קמפיינים וקידום אתרים

בעקבות עידן האינטרנט והפופולריות של אם כל מנועי החיפוש - גוגל, נולד המושג "קידום אתרים".
על מנת לשמור על רמת אמינות ויעילות גבוהה ולהישאר בראש מנועי החיפוש, מפתחת גוגל אלגוריתמים רבים שתפקידם לבצע סריקות תכופתיות ולקדם אתרים עינייניים לפי מילות החיפוש. בעלי האתרים והמתכנתים עובדים קשה על-מנת "להראות" לגוגל שהאתר שלהם מעניין את הציבור. גוגל הרי בודק את הרייטינג של האתרים ולפי זה מעלה אותם למעלה, הרייטינג נקבע על ידי מספר פרמטרים כגון, ותק אתר, כניסות, טקסטים, תוכן מתחלף ועוד.
במהלך השנים התפתחה התופעה של חברות לקידום אתרים. חברות אלה מתעדכנות יום יום בשיטות החדשות של גוגל ונותנות שירות לבעלי אתרים לקידומם בגוגל.
הקידום מתבצע על ידי כתיבת מאמרים, פתיחת בלוגים, ריענון טקסטים, כתבות, כתיבת מילות מפתח תואמות את מנועי החיפוש, קישורים ועוד. דרך זו לקידום אתרים נקראת קמפיין אורגני בגוגל והיא יכולה לקחת חצי שנה ויותר.
דרך נוספת ומיידית לחשיפת אתר אינטרנט היא על ידי ניהול קמפיין ממומן בגוגל, עליו נפרט ברשומה הבאה.
במדריך עסקים TOOLGUIDE אנו דואגים כי לקוחותינו יקבלו קמפיינים ממומנים ואורגניים ומפרסמים אותם מבין 6 עסקים בלבד באותו התחום ובאותו האזור הגיאוגרפי. לדוגמה, אם נחפש צלם בצפון בגוגל נמצא את האתר TOOLGUIDE תחת קטגוריה צילום בצפון. אם נחפש טיולי סוסים בגולן נמצא אות אותם שישה תחת הקטגורייה חוות סוסים.
בעלי מקצוע ועסקים יכולים בו זמנית גם לקבל פרסום ממויין וממוקד בגוגל וגם לקבל חשיפה באתר פרסומי כמו מדריך העסקים TOOLGUIDE.
המטרה של טולגייד היא הבאת הגולש למצב של חיפוש ממוקד, יעל ואמין של עסק. בדפי זהב ו-144 החיפוש אמנם ממוקד, אבל הגולן מוצא מספר רב של מפרסמים ופשוט לא יודע מאיפה להתחיל, כמו כן המפרסמים מסודרים לרוב לפי א'-ב' ולכן סביר להניח שרק המפרסמים הראשונים יקבלו תועלת מהפרסום.
ברשומות הבאות נדבר על קמפיין ממומן ואופטימיזציה במנועי החיפוש.

אין תגובות: