יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

שיתופי פעולה בפרסום

שלום לכם,
אני רוצה לשתף אותכם בפגישה שהיתה לי היום שהתגלגלה לשת"פ עם חברת פרסום אחרת באינטרנט.
הפגישה היתה בעצם פגישה ביני לבין חבר בעל חברה לבניית אתרים וקידומם והפכה להיות פגישה עסקית.
אותו חבר בעצם - יש לו ידיים טובות ב עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט ומדיה, הוא עוסק בעיצוב גרפי, בניית אתרים וקידום אתרים, אך מכירות זה לא הצד החזק שלו.
לאחר שהחלפנו בנינו פרסומים בצורת באנרים-ברטרים הוא שאל אם הייתי רוצה להופיע אצלו באתר כ"חבילת פרסום ייחודית" הכוללת את הפרסום שלי ושלו יחד.
מיותר לציין כי האתר שלו הינו אתר נישתי בלבד ויותר וותיק מהאתר שלי, בעוד שאת רוב הבמה הוא נתן לאתר שלי.
שת"פ הם מאד חשובים בעידן האינטרנט, ניתן לקרוא לילד בשמו - "ברטר", פרסם אותי - אני אפרסם אותך, באנר בעד באנר, ועוד.
בסופו של דבר לכולם אינטרס משותף - קידום האתר וחשיפתו לכמה שיותר אנשים.
כמובן שיש את נושא החלפת הקישורים שלא אדון בזה כעת, זה כבר לנושא אחר של קידום אתרים בגוגל, מה נכון לעשות ומה לא נכון לעשות.
זה מאד מעניין לראות כמעט בכל התחומים איך "מתחרים" הופכים להיות משתפי פעולה, על מנת לקדם אינטרס אחד - קידום בכל מחיר במנועי החיפוש.
גם בתחרות התובענית של אתרי הפרסום לתיירות וצימרים, ניתן לראות בשורות הקטנות בתחתית העמוד את רשימת הקישורים המורכבת כמעט כולה מאתרים של מתחרים. התופעה עדיין קיימת כי היא מקדמת את כל מי שמקשר.

אין תגובות: