יום שלישי, 12 בינואר 2010

פרסומים מעניינים

ישבתי עם לקוח השבוע, פגישה עסקית לגבי פרסום באתר שלי - TOOLGUIDE, הלקוח הינו מכר שלי זה תקופה ארוכה, הוא צלם ויצא לנו להפגש בשלשת המקומות האחרונים בהם עבדתי. היום כשאני עם עסק עצמאי משלי, פניתי אליו והוא הסכים להצטרף למה שאני מכנה - הצלחה!
הלקוח סיפר לי כי הוא מאוכזב ממספר פרסומים בהם התנסה כשהאחד מהם הוא מאד מעניין והחלטתי לשתף אתכם.
הרעיון הוא רעיון ענק לבעל האתר, אך לדעתי רבים מלקוחותיו אינם מרוצים מהפרסום ולכן לא יהיה לאתר אורח חיים ארוך.
האתר מפרסם בעלי מקצוע איכותיים כאשר התשלום אינו מתבסס על תשלום חודשי אלא על-פי טלפון.
גולש מחפש לצורך העניין צלם, מוצא 5, משאיר הודעה והם חוזרים אליו, על כל שיחת טלפון משלם הצלם - 30 ש"ח, כך 100 שיחות טלפון יעלו לבעל המקצוע - 3,000 ש"ח, עד כאן נשמע טוב ומבטיח. טילפנת - שילמת!
אך היכן מתחילה הבעיה? בואו ניתן דוגמה - אני מחפש צלם חוזרים אלי 5, אך בסוף אני סוגר רק עם אחד, כלומר 5X30 - בעל האתר הכניס לכיסו 150 ש"ח, אך רק לקוח אחד היה מרוצה.
עכשיו, ההסתברות שכל אחד יקבל תועלת היא מאד נמוכה, עלות מו תועלת כמעט ואינה כדאית. הרי כל אחד שמחפש צלם יקבל טלפון מכל ה-5, והסגירה תלויה ביחס הבין אישי, במחיר, במוצר, באזור המבוקש ובעוד גורמים משפיעים. הרבה אנשים סתם בודקים הצעות מחיר - מתחרים, מתעניינים וסתם אנשים.
נראה כי השיטה מצויינת לבעל האתר, אך כדאי לו לחשוב פעמיים בנוגע לתועלת.
אגב, דוגמה למשהו מוצלח בסגנון זה אלו השוברים של הנופשים - שירוחן, נופשונית וכדו'.
השוברים נמכרים לחברות וועדי עובדים ובעל הצימר/אטרקציה מקבל 300 ש"ח ללילה על מימוש.
איפה ההצלחה? - בעל העסק מוכר לחברה שובר בנניח 450 ש"ח, החברה מעניקה שובר מתנה לעובד שלה, אך הוא לא מימש אותו, כמה פעמים קיבלתם שובר אירוח בנלון ולא נסעתם? שימו לב! על כל שובר כזה מוכר השוברים מרוויח מעל 300%!!!!
כאן הרווח הגדול, חישוב מהיר - נניח שרק 1000 שוברים לא מומשו בשנה= 1000X450=450,000 המון כסף בלי לעבוד!!
ותחשבו על זה!

אין תגובות: