יום רביעי, 22 באפריל 2009

פרסום ברשת

היום ישנה תחרות גדולה מאד בין מפרסמים וחברות להופעה במקומות הראשונים בגוגל.
כך למשל בחיפוש המילים תרגום לעברית ניתן למצוא 947,000 תוצאות חיפוש, כאשר בעמוד הראשון ישנם רק 10.
חברות הפרסום ובעיקר פורטלי התיירות משקיעים כסף רב בקידום אתרים אורגאני וממומן על מנת להביא את הגולש אליהם ולהראות ללקוחותיהם שאכן הם ניראים בגוגל. לדוגמה צמד המילים אטרקציות בצפון הוא מבוקש מאד בקרב חברות פרסום בתיירות, כמו כן המילים צימרים, טיולי סוסים ועוד.
כאשר חברה רוצה לקדם אתר מסויים היא צריכה לשים דגש על מקסימום 5 מילים עיקריות, לדוגמה - תרגום לעברית, תרגום לאנגלית, תרגום מאנגלית לעברית ותרגום. אם יהיו יותר מילים החברה לא תוכל להתמקד בכולן ותאבד את היכולת להתקדם בגוגל. כך למשל פורטלי התיירות - אתרי התיירות בדרך כלל ממוקדים לקהל מסויים. אתרי הצימרים ממוקדים בדרך כלל במילים צימרים, צימר, צימרים בצפון. אתרי אטרקציות בצפון ממוקדים בדרך כלל במילים - אטרקציות בצפון, טיולי סוסים, קיאקים.

כאשר אתר ממוקד נושא, יש לו יכולת הרבה יותר טובה להופיע במנועי החיפוש בחיפוש מילים הקשורות לנישה בה הוא עוסק. לפעמים לא נכון ללכת על מילה אותה מחפשים הרבה, אך היא כוללת מידי, אלא לחפש מילים ממוקדות אשר "כל פגיעה בול".
מאחר ועדיין ישנה תחרות גדולה גם על מילים ממוקדות, מצאו להם החברות ואתרי הפרסום דרכים אחרות למיקוד. כך למשל תמצאו אתרים המקדמים במילים תרגום לעברית, ואחרים במילים תירגום לעברית, אתרים המקדמים אטרקציות בצפון, ואתרים אחרים המקדמים - אטרקציה בצפון. האפשרויות ברשת הן רבות, כך שרוב האתרים מוצאים את המיקום שלהם למעלה במילים מסוימות.
המנגנון של גוגל מונע קידום אתרים שאינם מתאימים למילות החיפוש.
היום יותר ויותר חברות מבינות את החשיבות בקידום באמצעות תוכן, מעבר להחלפות קישורים וכדו'. הרי בסופו של דבר גוגל מבקש את טובת הגולש ומנסה לשפר את כליו, על מנת שהחיפוש יהיה ממוקד ככל האפשר.

אין תגובות: