יום שני, 6 באפריל 2009

פורטלי תיירות ברשת

היום נושא האינטרנט פרוץ כמעט בכל נושא. אחד הנושאים התחרותיים ביותר בישראל בתחום השיווק ברשת האינטרנט הוא כמובן נושא פרסום תיירותי. קיימים עשרות אם לא מאות של אתרים העוסקים בפרסום תיירות. אתרי פרסום צימרים, היוקרתיים, הזולים, הדילים, המומלצים ועוד ועוד. קיימים אתרי המכרזים המפרסמים מכרזים של טיסות וחבילות נופש. ישנם גם אתרי האינטרנט של סוכני תיירות, סוכנויות, סוכנים עצמאיים, מדריכי טיולים ועוד. וישנם עוד אתרים נוספים, כגון אתרי אטרקציות, מסעדות, ספא, טיולי סוסים ועוד.
נראה לי שקיימים יותר אתרים המפרסמים אטרקציות בצפון וצימרים מאשר אתרי האטרקציות עצמם. לדוגמה - כמה מתחרים יש על מסעדות בצפון ? - אתר REST, ROL, קופונופש, צימר ועוד ועוד. מסעדות בצפון יש מעט ונראה שעל כל מסעדה יש 10 אנשי מכירות של חברות פרסום המפעילות מכבש על המפרסם וטוענות שהן הכי טובות ולמה הן הכי טובות.
בדרך כלל כל איש מכירות יראה לך שהוא ראשון, "תרשום מסעדות תראה איפה אנחנו", "תרשום מסעדות בצפון תראה איפה אנחנו", "אטרקציות בצפון תראה איפה אנחנו" ועוד ועוד.
הסיבה היחידה שבגללה אטרקציות בצפון או מסעדות בצפון מפרסמות כמעט בכל מקום, היא על מנת לא להשאיר את הבמה למתחרים שלהן. כלומר - מסעדות בצפון המפרסמות בחוברות או באינטרנט מקבלות במה (לא משנה כרגע מה התועלת של הפרסום) ומקבלות במה. אותן מסעדות או אטרקציות בצפון שאינן מופיעות בעצם מופעל עליהן לחץ, אחרת יראו אוסף של מסעדות אחרות ואותם לא.
אם כן - בפעם הבאה שתחפשו אטרקציות בצפון - תבדקו לפני מה בדיוק אתם מחפשים ורק אז חפשו אותו ברשת.

אין תגובות: